Wat andere auteurs en professionals vinden

Jan Bommerez‘Hulp bij lastige gesprekken is een zeer toegankelijk en praktisch boek. Ik voel veel blijdschap dat dit boek er is en ben er zeker van dat veel mensen er een beter leven en betere relaties door zullen hebben.’

Jan Bommerez, internationaal spreker, auteur van o.a. de bestsellers Flow en de kunst van het zakendoen en Kun je een rups leren vliegen

***

Eric Kenis‘Hoewel de auteur haar boek ‘Hulp bij lastige gesprekken” noemt, is het boek daarnaast nog iets veel belangrijkers, namelijk een pleidooi voor integer, actief, openhartig en positief leven. Ik lees graag nog eens wat voor waardevols ze vertelt over maskers afleggen, uit je slachtofferrol kruipen en hoe de ogen de poorten van de ziel zijn.’

Eric Kenis, directeur van Voka Bryo, Top 4 Promoting Entrepreneurial Spirit tijdens de European Enterprise Promotion Awards 2012

***

Greet JegersVele dingen zijn evident in ons dagelijkse leven, zo ook communiceren, … dacht ik toch. Nochtans ervaar ik ook bijna dagelijks dat het resultaat van mijn communicatie toch anders blijkt dan ik voor ogen had. Het boek “Hulp bij lastige gesprekken” doet me inzien hoe dat komt. Hoe breng ik iets over? En waarom? Hoe schat ik mezelf en de ander in? Vertrek ik vanuit vooroordelen of ervaringen die ik niet kan loslaten? Het is nuttig om te weten welke communicatiestijl je hebt om vanzelfsprekendheden rond communicatie na te gaan waar je anders nooit meer bij stil zou staan.

Greet Jegers, Hoofd Communicatie en Bestuurszaken Hogeschool PXL Hasselt

***

Marcella Moors‘Hulp bij lastige gesprekken is een geweldig boek, geschreven vanuit passie en vooral vlot leesbaar voor iedereen. Als kappers communiceren mijn medewerkers en ik bijna voortdurend met onze klanten. Anja heeft me geleerd hoe ik dankzij het SAMEN-systeem de Bounty-kappersprofielen kan linken aan de verschillende communicatiestijlen, wat mij veel belangrijke inzichten bracht.’

Marcella Moors, oprichtster en zaakvoerder van kappersketen Bora Bora www.borabora.be

***

Yvonne Paulussen‘Hulp bij lastige gesprekken geeft invulling aan de eigenlijke betekenis van het woord communicatie. Immers, het latijnse communicare betekent: iets gemeenschappelijk maken. Duidelijk is dat communiceren niet alleen het produceren van woorden is. Door de toevoeging van geluid (zoals spraak en toon) en vorm (zoals beeld, symboliek en tekst) krijgt communicatie een hogere waarde. Anja beschrijft met het SAMEN-systeem feilloos hoe communicatie kan bijdragen aan een mooiere samenleving!’

Yvonne Paulussen, Director of Change en Member of the Board bij Vekoma Rides

***

Rob van Overbruggen‘Communicatie is het enige middel om met anderen en met jezelf verbinding te maken. Dit boek geeft heldere tips en praktische voorbeelden hoe je het meest effect bereikt bij deze communicatie. Dit is een heel makkelijk en prettig leesbaar boek waarmee je snel een verbetering merkt in de communicatie met anderen en jezelf. Dit boek helpt je om gelukkiger en gezonder te worden.’

Rob van Overbruggen Ph.D. internationaal spreker, auteur van Healing Psyche – Successful Psychological Cancer Treatment, oprichter van www.helpforhealth.nl en www.healingpsyche.com

***

Elfriede Krauth‘Hulp bij lastige gesprekken is gemakkelijk leesbaar en direct toepasbaar. Het geeft een precieze analyse van je eigen situatie en daardoor inzichten in communicatiepatronen, die heel goed duidelijk maken waar het precies fout gaat. De analogie met een avontuurlijke reis maakt dat het boek goed te volgen is. De vele voorbeelden die Anja beschrijft, ook heel persoonlijke uit haar eigen leven, maken dat de materie goed blijft hangen. Dit boek is een aanrader voor iedereen die blijvende inzichten in zijn communicatiepatronen wil krijgen.’

Dr. Elfriede I. Krauth, oprichtster van Riding the Information Wave www.ridingtheinformationwave.nl

***

Johan‘De gigantische hoeveelheid en snelheid waarmee onze moderne maatschappij informatie uitwisselt, gaat vaak ten koste van de kwaliteit van de communicatie. Als de boodschapper niet meer in staat is zijn gegevens, concepten, ideeën of gevoelens te vertalen in woorden of symbolen die begrijpbaar zijn voor de ontvanger, of de ontvanger is niet meer in staat de boodschap te begrijpen of juist te interpreteren, dan kan men niet meer spreken van een goede communicatie. In dit boek reikt Anja Leinders een eenvoudige, praktijkgerichte methode aan om de duidelijkheid en kwaliteit van je communicatie te verbeteren. Het SAMEN-systeem laat je o.a. toe te groeien tot een hoger persoonlijk bewustzijn, efficiënter te werken en sterkere en productievere relaties op te bouwen.’

Johan Schuurmans, product ontwikkelaar en Managing Director bij Creative Custom Solutions www.crecusol.net

***

Frank van Haaren‘Met trots mag ik zeggen dat ik Anja heb mogen meemaken in de ontwikkeling van haar boek Hulp bij lastige gesprekken. Ik heb in onze talrijke SAMEN-gesprekken gemerkt dat ze weet waar ze over schrijft. Communicatie is fundamenteel voor goede relaties tussen mensen. Anja snapt dit maar al te goed en weet dit op een geheel eigen en toegankelijke manier uit te leggen. Een aanrader voor ieder die de persoonlijke relatie met zichzelf en met anderen structureel wil verbeteren.’

Drs. Frank van Haaren, internationaal Shiatsu therapeut en docent www.frankvanhaaren.nl, praktijkhouder van Gezondheidscentrum Botanica www.gezondheidscentrumbotanica.nl en auteur van “FIJNE dag nog”.

 

Bestellen

Als je het boek wilt bestellen, kun je dat doen bij Uitgeverij Booklight.

BooklightHulp bij lastige gesprekken

 

 

Eric Kenis‘Hoewel Anja Leinders haar boek Hulp bij lastige gesprekken noemt, is het boek daarnaast nog iets veel belangrijkers, namelijk een pleidooi voor integer, actief, openhartig en positief leven. Ik lees graag nog eens wat voor waardevols ze vertelt over maskers afleggen, uit je slachtofferrol kruipen en hoe de ogen de poorten van de ziel zijn.’

Eric Kenis, directeur van Voka Bryo, Top 4 Promoting Entrepreneurial Spirit tijdens de European Enterprise Promotion Awards 2012

***